سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بهترین برند سمعک را چگونه انتخاب کنیم

ویکتور ایرون این چنین موردی بود،موردی که اولین بار برای زبان ارایه شد تا انجا که می دانیم کم شنوایی گوش دیر در معرض ارایه زبان قرار گرفته بود.همان طور که در فصل 1 ذکر شده  ویکتور هرگز  زبان طبیعی را به دست نیاورد  چند مورد دیگر برای بچه های این چنین جنگلی  کسانی که همچنان زبان را ،کیفیت چگونگی ،محرومیت های اخیر  و ارایه اولیه دیر را یاد نگرفته اند. اما این سخت است که  این موارد زیاد یاد بگیرند زیرا به طور ضعیفی ثبت شده اند.

به علاوه،وقتی این بچه ها برای به دستیابی زبان شکست خوردند،ما نمیتوانیم مطمین شویم که اگرچه  ناشی از شروع دیر یا برای چند اختلال بود که بچه ممکنه قبلا داشته باشد.بررسی مدارک در سال 1967 لنبگ نتیجه گیری کرد  که تنها نتیجه ی امن که از بسیاری گزارش ها گرفته شده  زندگی در اتاقک های (کمد) تاریک ،کمینگاه و اول جنگل ها  یا حیاط والدینی که از زجر دیگران لذت می برند  است که برای سلامت خوب و رشد طبیعی نامساعد است. یک داستان موفق در میان این بچه ها وجود دارد ،در سال 1930  یک بچه ی 6 ساله به نام ازابلا پیدا شده که بهطور پنهانی در یک اتاق تاریک  تنها با مادر کرو لالش  برای ارتباط  زندگی میکرده  بعد از پیدا کردن او ،ایزابل اموزش دیده بود که که مشتاقانه صحبت کند و او یاد گرفته بود که صحبت کند موفقیت ایزابل این را اشکار کرد که او از لحاظ شناختی محیطی بود اما محرومیت او همچنان  بینهایت کمتر بود از انچه که در موارد دیگر از بچه ها ی جنگلی بود. بنابراین انواع جزییات  زبان روانشناسی درباره ایزاابل که ما دوست داشیم را ناشتیم.اگرچه درسن 8سالگی او به عنوان داشتن IQ  توصیف شده و به اسانی از بچه های اماده در سن خودش تشخیص داده شد(1958)

هیچ کس تست ها ی مقایسه ای زبان را به مقایس توصیف نگرد  که اجازه میدهد برای مقایسه دقیق صلاحیت زبانش با ان بچه های با تجربه نرمال. یک مورد جدید از کودک جنگلی  بعد از زبان شناسی و عصب شناسی کشف شده و به اندازه کافی  پیشرفت کرده  برای پذیرش  به ما  برای پرسین سوال که پرسیده نشده بود از مورد های قبلی.

مورد جنی:

در 1970  یک زن که در سراسر جهان  به عنوان مادر جنی  شناخته شده بود به دنبال یک اداره که خدمات برای نابینایان در مرکز شهر  لوس انجلس میدهد،بود او تقریبا نابینا و به دنبال کمک برای خودش بود  و اخیرا  برای فرار  از رسیدگی توانایی مجازی  به وسیله ی بیماری روحی شوهرش.

به سختی او به اداره ی  خدماتی  عمومی وارد شد.او با خودش دختر 13 ساله جنی را اورد. کارگر شایسته ای در ادارهی خدماتی اجتماعی، بچه ای کوچک و سست چهره  بایک طرز راه رفتن و حالت بدنی عجیب  به نظر می رسد و او را  سرپرست صدا می کند؟ کسی که بعد از پرسیدن از مادر جنی به پلیس زنگ زد و پلیس جنی را به  نگهبانی برد و و او را در بمارستان برای سوء تغذیه پذیرفتند. پس زمینه داستان جنی که سرانجام  اشکار شده بود  ناگوار بود.از زمانی که جنی 20 ماهه بود  تا وقتی که مادرش فرار کرد وقتی او 13 ساله بود وقتش را به تنهایی گذراند و با یک صندلی راحتی در یک اتاق کوچک. او با عجله تغذیه شد و با حداقل تعامل و صحبت کردن اگر جنی هر صدایی را تولید می کرد پدرش  او را با یک  قطعه چوب تنبیه میکرد که ان را با این هدف نگه داشته بود.مثل پسر جنگلی قبل او ،جنی  وقتی پیدا شد هیچ زبانی نداشت مثل ویکتور ایرون جنی فوق العاده علاقه مند  بود برای جامعه علمی.این داستان زندگی جنی بود  و درمان هر دو قبل  و بعد از گشف او به وسیله ی کورتس (1977) توصیف شده.ما باید خودمان را برای تحقیق رشد جنی محدود کنیم  که به وسیله ی  سوزان کورتیس در پایان نامه و مقالات بعدی توصیف شده. جنی  هرگز وقتی او پیدا شد صخبت نکرد 4 سال بعد او به محدوده ی 5  ساله ها ی طبیعی در تست های استاندارد کلمات ارتقا یافت .او کلمات  را  به سخنان  پیچیده  ترکیب کرد و او می تواند معنیشان را بیان کند.

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86/