سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناشنوایی در دوران نورادی و کودکان

فردی با ناشنوایی قبل از زبان با بدشکلی مادرزادی متولد شد یا در دوران نوزادی شنوایی خود را از دست خواهد داد.

در اکثر موارد ، افرادی که ناشنوایی قبل از زبان دارند ، والدین و خواهر و برادر شنوایی دارند. بسیاری نیز در خانواده هایی متولد می شوند که قبلاً زبان اشاره نمی دانستند. در نتیجه آنها همچنین تمایل به رشد زبان آهسته دارند. عده معدودی که در امضای خانواده ها متولد شده اند ، با تاخیر در رشد زبان روبرو نمی شوند.

اگرقبل از 4 سالگی به کودکان ناشنوا قبل از زبان کاشت حلزون گوش داده شود ، می توانند زبان دهان را با موفقیت کسب کنند.

زبان شفاهی و توانایی استفاده از نشانه های اجتماعی بسیار با هم ارتباط دارند. سایت دکتر ولدبیگی می تواند اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذارد. به همین دلیل است که کودکان کم شنوا ، به ویژه آنهایی که علائم شدید دارند ، ممکن است نه تنها رشد زبان را با تاخیر تجربه کنند ، بلکه رشد اجتماعی را نیز کندتر کنند.

در نتیجه ، کودکانی که ناشنوایی قبل از زبان دارند خطر انزوای اجتماعی را دارند ، مگر اینکه در مدرسه ای که دارای یک بخش ویژه نیازهای ویژه با سایر کودکانی است که شرایط مشابه دارند ، تحصیل کنند.

کودکانی که با "خرده فرهنگ ناشنوا" شناخته می شوند ، یا کسانی که یاد گرفته اند چگونه از زبان اشاره استفاده کنند ، ممکن است احساس انزوای کمتری داشته باشند. با این حال ، اگر والدین هنوز زبان اشاره را یاد نگرفته اند ، برخی از جوانان ممکن است انزوا را تجربه کنند.

مواردی از کودکان با ناشنوایی عمیق وجود دارد که به دلیل عدم تسلط به زبان اشاره ، در حاشیه بیرونی محافل اجتماعی همسالان شنوایی خود قرار می گیرند در حالی که به طور کامل توسط ناشنوایان کاملاً ناشنوا پذیرفته نمی شوند.